عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 11 دی 1400
بازدید : 223
نویسنده : mozhgan

سنگ لوزه یکی از بیماریهای شایع لوزه هاست که لوزه ها قسمتی از سیستم دفاعی بدن و غدد لنفاوی هستند که در قاعده زبان، ناحیه حلق دهانی، ناحیه حلق بینی و دیواره پشتی حلق قرار دارند. لوزه‌ها به طور 24 ساعته در حال محافظت از ما در برابر حمله باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند و از ورود عفونت به ریه جلوگیری می‌کنند. لوزه‌ها اگرچه برای سلامت بدن لازم‌اند اما گاهی باعث ایجاد درد و ناراحتی می‌شوند. در سنگ لوزه ها تکه‌های غذا، باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوست در حفره‌هایی که در زیر لوزه‌ها قرار دارند گیر می‌افتند. به مرور زمان این تکه‌های غذایی و باکتری‌ها، سخت و سفت شده و به صورت توپی زرد و سفید رنگ به وجود می‌آیند و اندازه آنها مختلف بوده و از کوچک تا بسیار بزرگ متغییر است. از نشانه‌های این بیماری سرماخوردگی‌های مکرر و شایعترین آنها بوی بد دهان است. وجود باکتری‌ها و باقی مانده مواد غذایی درون حفره‌های زیر لوزه باعث ایجاد عفونت و در نهایت بوی بد دهان می‌شوند.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در بارداری

علائم و نشانه‌های سنگ لوزه

  • بوی بد دهان
  • قرمزی، تورم و درد گلو
  • بیماری‌های عفونی
  • احساس درد و فشار در گوش‌ها
  • احساس درد در هنگام خوردن، بلع غذا و آشامیدن
  • مشکلات تنفسی
  • خونریزی در نواحی لوزه

بیشتربخوانید... لمینت دندانهای پایین

درمان سنگ لوزه

افرادی که شکاف لوزه‌هایشان بیشتر و عمیق‌تر باشد بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه هستند و این بیماری در نوجوانان شایعتر است. یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد این بیماری رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان است. برای درمان سنگ لوزه میتوان از اقدامات پیشگیرانه، کنترلی و قطعی استفاده کرد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. در بسیاری از موارد نیز سنگ لوزه خیلی قابل توجه نبوده و خود به خود  برطرف می‌شود. اما اگر به اندازه‌ای باشد که قابل رویت باشد ابتدا از راهکارهای خانگی و طبیعی برای درمان استفاده کنید. ولی اگر با کمک این روش‌ها درمان نشده و باعث ناراحتی و دردتان شد حتما باید به دندانپزشک ترمیم و زیبایی مراجعه کنید.

درمان این عارضه با آب نمک

درمان سنگ لوزه با استفاده از دهانشویه

درمان سنگ لوزه با غرغره سرکه سیب

رفرنس

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com